Flepnis feljegyzések

Ami éppen eszembe jut :o)

HTML

Izrael és a palesztinok 1.

2009.01.19. 04:40 | bokember | Szólj hozzá!

mivel az utóbbi napokban igen sokat foglalkoztak Gázával feltűnt saját tudatlanságom a témában. mit keresnek ott azok a palesztinok, hogy kerültek oda, mi a bajuk izraellel. gondoltam kicsit beleásom magam a tematikába.

 

pl ránéztem az ENSZ honlapjára. van is egy közel-keleti (illetve közép-keleti) aloldaluk. ahol megtalálható az ENSZ palesztin kérdéssel kapcsolatos információs rendszere, azaz az UNISPAL.

nézzük. road map - nem autóstérkép. inkább amolyan cselekvési terv. itt az 1515-ös számú határozat, amely két, jól elhatárolt államot képzel el ("vision of a region where two States, Israel and Palestine, live side by side within secure and recognized borders)". de ezek csak alapelvek.

2003 fontos évnek tűnik. sajtókonferencia. elítélnek bizonyos augusztusi és szeptemberi terrorcselekményeket. lássuk. (megjegyzés: a palesztinokkal kapcsolatban két terület szerepel gyakran, Gáza ill a "West Bank", ami ha jól értem a Jordán nyugati partját jelenti)

 

nos nos. ahogy utánakerestem igen érdekes oldalakat találtam, végre egy olyan cikkre is leltem ami a palesztin menekültekkel foglalkozik, konkrétan a "visszatérés jogá"-val.  (megjegyzés: közben kiderítettem, a West Bank magyar neve Ciszjordánia). Tehát, ez 1948-49-es első arab-izraeli háború következtében kb 700 000 palesztin menekült hagyta el izraeli otthonát ("A háború alatt az ENSZ becslése szerint 711 000 arab, a korábbi arab lakosság 80%-a hagyta el Izraelt"). Ők, illetve leszármazottaik (mintegy 4,5 millióan) ma Ciszjordániában, Szíriában, Libanonban, Jordániában illetve a gázai övezetben élnek. Érdekes összehasonlítani az ENSZ 1947es felosztását és mondjuk a mai felosztást.

Címkék: izrael

A bejegyzés trackback címe:

https://bokember.blog.hu/api/trackback/id/tr4886608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása